måndag 22 juli 2013

Det rullar på

Funderade på att sälja släpet.
Hips vips så var det sålt till dubbla priset jag köpt det för! Otroligt. 
Kört mängder med grejer på det släpet under 10år. Grus, sandlass, skotrar, skräp och möbler. Det har varit en sann vän och trots det var från 1976 så funka det än!
Jaha! Då var man utan släp... Grubblingarna började direkt. Vi var på affärer, kollade blocket och internetbutiker. Inget napp på ett större släp. Då kom ett sms från Tony. Finns ett Fogelsta mod större nu på blocket. Åkte och köpte det direkt. En ägare sen 2007. Flaket är 3,80 långt och 1,88 brett. Räcker enligt mina uträkningar att få på allt. Ett 4P släp, 3,70 x 1,85 hade också räckt. 
Bytt upp oss då från ett -76 till -07 för några tusen emellan. Bra affär!

Fyra nya fiskespön för barnen är införskaffade. Alla är gjorda i ordning och ikväll lovade jag dom fisk! Annars skulle dom få en spinnare var av mig :) Vi åkte och fiskade... Edvin fick en abborre direkt på en spinnare och Elina fick två på nya metspöt. Duktiga barn! Snart fiske i fjällen och jag var ju tvungen ge dom ett drag var ändå givetvis.... Semestern fortsätter glada läsare!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar