torsdag 23 juni 2011

Midsommar och ledig.....

Idag har jag (Maria) varit ledig, eller har jag det? NEJ verkligen inte....

Kl 8.08 i morse begav jag och barnen till maxi, hade bestämt mig för att INTE vara där i värsta trängseln, och det var skönt att gå omkring där bland lite folk men jag hade två hulliganer med mig som gjorde handligen surt för mamman.....

Barnen fick sig en ny pool, och när jag blåste upp den så insåg jag att den inte var så liten :-/ hela 982 L går det i den, oooops.

Sen har jag slitit i denna dag, gjort gubbröra, skagenröra, västerbottensost paj, kokat köttsoppa, malat kött och stekt köttfärs, klippt gräsmattan och tvätta dynorna i soffan.... Kan säga att min rygg är inte van att jag står 8 timmar.....

Nu är allt i allafall färdig och midsommar kan komma...

Veckan som varit har varit lugn och vi har arbetat som vanligt, vilket vi oxå ska göra de närmaste 4 veckorna innan vi får semester...

Lilleman har börjat träna fotboll, fotbollsskolan var tydligen inkörs porten för han tycker det ör jätteroligt.
Nu ska jag dö en stund framför tv;n och vila min rygg.

Glad midsommar på er alla läsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar