söndag 17 juli 2011

Helgen då Maria jobbar...

Som dom säger... Det är semester o jobba när man har småbarn. I morse höll dom på att riva huset så sagt o gjort kl. 09.00 for vi till stranden. Maria hade redan åkt på jobbet. Min hektiska dag kan börja. Först vart det bad sen hem och vispa plättsmet med kalla köttbullar till lunch, Bjuda Tony på kaffe, tvätta och hänga en maskin ute på sträcket, vattna gräsmattan lite så det inte dammar när man klipper. Den har inte växt klart så det behövs. Laga trimmern och sätta ny lina på den, klippa alla kanter, klippa stora gräsmattan, hänga en tvätt till ute. Prata med farsan som kom en snabbis, In och laga skinksteks-gryta. Därefter är det oskrivet för här sitter jag o gör inlägget nu :) Troligen duscha några ungar och sig själv o ch sen ska man försöka orka vara social med frun. Kan säga att jag MINST ska två ggr i veckan som kommer för mig själv o spela discgolf he he





Äppelpaus mitt i allt badande!








Helmysigt på stranden i morse










Skinksteks gryta med hela körsbärstomater kocka man till för middag. Matbackar vart det så man slipper slösa rikskupongerna vi behöver på semestern














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar