fredag 14 juni 2013

Många varför finns det

Det finns saker som jag funderar på som kommer med åldern, ingenting jag grubblar på dagligen men som jag ändå kommer att tänka på ibland.

Varför blir skinnet uppe på händerna "slappa" med åldern? Kommer ihåg min mormors händer dom var så mjuka i skinnet även uppe på händerna, mina egna händer börjar nu kännas likadana... men jag är ju inte mormor, kommer inte sådant när man får barnbarn??

Varför kan man ha bra syn ända fram till man fyller 40 och sen pang bom... blindstyre... vad händer vid gränsen? Resonerar ögon med varann? Nej men du högeröga nu har vi jobbat hårt i 40 år nu tar vi semester resten av det här livet.... och texten på baksidan av snusdosan är helt plötsligt oläsligt...

 Jag kommer själv ihåg när jag var barn och min mamma mfl var 42...herregud dom var ju gammal då, JÄTTE gammal. När ska jag känna mig jätte gammal? Jag känner mig inte som den 42 åringen jag som barn trodde man var när man är 42. Visst inser jag att jag åldras och jag inser varje dag att jag är inte 20 längre inte kroppsligt iaf :)

Jag har varit med när min man fyllde 30 och nu är det dags för 40... Var tog dom 10 åren vägen och VARFÖR känns min man så mycket yngre än mig... jaja 2 år men vad är det?? Kommer min man nu att bli ett blindstyre eller kommer han att fortsätta tappa hörsel för kvinnliga röster?

Rökning och solen gör att man åldras fortare (utseendemässigt) men jag varken röker eller solar borde inte jag då bli yngre instället för äldre? eller kan det vara så att det stämmer att barnen ger en gråa hår? :)

När jag var barn var det en man som sa till min pappa: Det är på barnen man ser att man åldras, trodde gubben var knäpp men nu vet jag vad han menar :)

Har jag ålders nåja?? Ja kanske...

Ha en fortsatt trevlig helg, alla trevliga läsare <3 p="">


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar