tisdag 7 januari 2014

Nytt år.

Julen tillbringade vi i Jokkmokk som vanligt var det en trevlig jul med god mat, skratt och lite spel.

Edvin fick en egen tv och ett PS3 så han har suttit klistrad framför tv/spel med NHL 14 sedan juldagen, nu är det spelförbud i en vecka :)

Lillan som fick sig en ipad, spelar litegrann men mest är det tv och spotify hon ser och lyssnar på sin platta.


Lillan spelar på sin platta

Elina var den enda som gav tomten en kram

Edvin hämtar paket i rasande fart

Kusinmys

Frost i håret, -21 ute

Det nya året firade vi hemma med barnen bara vi 4a, lugnt och skönt. Hade gärna varit i fjällen hos lillasyster men då jobbet säger nej till ledighet var det bara till att vara hemma.

Vi åt gott och sköt raketer med barnen. Märks att dom blivit äldre då dom orkar vara uppe längre på kvällarna.

Det har varit en hel del hockey och lek för barnen under ledigheten, Edvin och Axel har lekt jönssonligan :)

Sickan och vanheden

 Vädret kunde ha varit bättre, plusgrader och regn vilket innefattat blöta barn :( nu vill vi ha vinter och kallt, detta blöta klarar jag/vi oss utan.

Nyårslöften har jag inget, för flera år sedan lade jag ett löfte om att aldrig lämna ett nyårslöfte och det har jag hållit.

Nu är det jobb i flera veckor innan nästa ledighet tar fart, så nu väntar vi på sportlovet v10.

Jag har sökt ett nytt jobb på mitt jobb, återkommer med vad det är för jobb när jag vet om jag får det.

På återskrivande kära läsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar