måndag 1 augusti 2011

Resan fortsätter


I Morse vaknade vi i Umeå, sonen var på ett strålande humör, stog i sängen och sa: Jag är kund över alla :-)

Jodå dom gillar husbilslivet, sonen tyckte vi skulle sälja huset och köpa en husbil istället måste ju erkänna att det inte känns speciellt lockande :)

Efter frukost begav vi oss vidare, vårt stopp var då IKEA. Vi shoppade lite täcken, kudde och lite annat smått och gott. Anledningen för vårt IKEA stopp var att vi skulle byta skåpluckan vi fått fel och vad visade det sig, jo min kära maken har tagit fel lucka!!!!!! Så det blev inget byte :(

Sen satt vi oss i bilen igen och nu var målet sommarland, vi ringde för att höra om vi kunde få boka plats och vad säger dom, nej vi kan inte erbjuda er elplats idag ni får komma hit och checka in och ställa er i kö!!!!! men va fan, när jag pratade med den hemifrån så säger dom, nej nej du behöver inte boka vi har gott om plats det är bara att komma. Jo just nu har vi kört 85 mil och ingen plats. Detta påpekade vi men hon i telefonen sa att hon inget kunde göra!!! Tur i oturen så har Ante en kurs/jobbarkompis som bor 4mil därifrån så just nu campar vi på deras tomt :)

Så med facit i hand, BOKA innan ni åker oavsett vad dom säger på campingen speciellt om ni ska köra 85 mil.

Vi åker dit i morgon och ställer oss i kö och förhoppningsvis är det någon som har åkt när vi badat färdigt på sommarland.

Nu ska jag bädda ner mig för att orka med morgondagen.

Vi återkommer :-D God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar