lördag 27 augusti 2011

Sommar igen?!?!!!

Med vad var det som hände idag?? sommar igen? men det ska ju vara höst nu!!!! 22 grader varmt och sol, me like not!!!

Vi började dagen med att göra ett besök på stan för maken är/var i STORT behov av nya jeans. Han hittade ett par som passade honom perfekt, men vad fan... 1300kr för ett par Jeans??? det är inte sant, eller jo det var ju det. När jag var jeans klädd (sådär 40 kg och en massa år sen) gick jeansen på 4-500 kr och då tyckte jag det var dyrt men det var ju billigt!!!!! Han har pippi på att köpa byxor/kläder som han inte provar ordentligt och som sen bara ligger i garderoben för dom var inte bra.... SÅ han hade stora förmaningstalet inför köpet idag: PROVA ordenligt. Mannen som jobbar på jeansterminalen är helt otroligt duktig, du säger vad du vill ha för passform och han plockar fram direkt bra jeans.... Nu har jag hotat maken med att om han inte använder jeansen så ska jag knyta dom runt skallen på han bara för att han ska fan använda dem :-D

Sen begav vi oss vidare för sonens första fotbolls match, tror ni pojken ville vara med?? Nej... och vi tvingar inte, det ska vara kul. Det fanns en massa annat skoj där bland annat så fick man prova att skjuta puckar mot mål och få reda på sin hastigehet.

Och när vi då står där så kommer det 3 roliga figurer :)

Leo, Yogi bear och Tony Tiger

Sonen poserade motvillig med Leo och Yogi bear, han ville men det satt långt inne :)

Lillan ville så gärna krama Tony Tiger men hon tordes inte ända fram.


Yogi sköt på mål för att testa sin hastighet, Leo han kolla in polarns resultat :-) Dessvärre missade jag hans resultat :-/



Maken kunde han oxå, 65 km/h blev resultatet.

Trots värmen så var det en bra dag. Barnen fick sitt lördagsgodis. Och maken drog en förhoppningsvis sista rally med gräsklipparn.

I morgon hrmf förlåt i natt!!! ska maken ut på jakt, kl 4 ska dom samlas.... inte f*n är det fötterna det är fel på när man frivilligt går ut i skogen kl 4 på morgonen, sååå glad att jag slipper och framför allt att maken inte vill ha med mig :-D


Ha en fortsatt trevlig helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar